Milliler iki uzatmada güldü
Türkiye'nin ev sahipliğinde düzenlenen FIBA U17 Basketbol Dünya Kupası'nda mücadele eden 17 Yaş Altı Yıldız Erkek Milli Takımı, turnuvaya unutulmaz bir galibiyetle başladı. Ay-yıldızlı ekip, Turkcell Basketbol Gelişim Merkezi'nde oynanan ilk grup maçında Yeni Zelanda'yı iki uzatma sonunda 112-100 mağlup ederek organizasyona galibiyetle giriş yaptı.
Karşılaşmaya Ömer Kutluay, Darius Karutasu, Rüzgar Öpçün, Emre Yazıcı ve Beşir Briant ilk beşiyle başlayan milliler, ilk yarıyı 41-28 geride kapattı. Üçüncü periyot sonunda fark 17 sayıya kadar çıkmasına rağmen pes etmeyen Türkiye, son bölümde gösterdiği etkili performansla maçı çevirmeyi başardı.
Büyük geri dönüş galibiyeti getirdi
Normal süresi 84-84 eşitlikle tamamlanan mücadelede ilk uzatma da 96-96 sona erdi. İkinci uzatma bölümünde savunmada sertliğini artıran ve hücumda yüksek yüzdeyle oynayan ay-yıldızlılar, rakibine üstünlük kurarak parkeden 112-100 galip ayrıldı.
İki uzatmaya uzanan karşılaşmada ortaya koyulan mücadele, turnuvaya ev sahibi olarak katılan Türkiye'nin şampiyonadaki iddiasını da ortaya koydu.
Sıradaki rakip Slovenya
U17 Milli Takımı, grup etabındaki ikinci maçında 28 Haziran Pazar günü saat 20.15'te Slovenya ile karşı karşıya gelecek. Milliler, Yeni Zelanda galibiyetinin ardından bu mücadeleyi de kazanarak grupta önemli bir avantaj elde etmeyi hedefliyor.
Ev sahibi avantajını en iyi şekilde değerlendirmek isteyen ay-yıldızlı ekip, taraftar desteğiyle Dünya Kupası'nda yoluna kayıpsız devam etmeyi amaçlıyor.
Maç Sonucu
| Karşılaşma | Skor |
|---|---|
| Türkiye - Yeni Zelanda | 112-100 |
Periyot Skorları
| Bölüm | Skor |
|---|---|
| 1. Periyot | 20-22 |
| İlk Yarı | 28-41 |
| 3. Periyot | 47-64 |
| Normal Süre | 84-84 |
| 1. Uzatma | 96-96 |
| Maç Sonucu | 112-100 |
Sıradaki Maç
| Tarih | Saat | Karşılaşma |
|---|---|---|
| 28 Haziran 2026 | 20.15 | Türkiye - Slovenya |




